Інформація Лохвицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області

Версія для друкуВерсія для друку

Про результати роботи Лохвицького об’єднаного управління Пенсійного фонду України  протягом І кварталу 2018 року

 

Перший квартал 2018 року для Лохвицького об’єднаного управління Пенсійного фонду України виявився періодом, напруженим як за кількістю проведених перерахунків пенсій, так і за інтенсивністю удосконалення процесу обслуговування громадян. Але найголовнішим залишається те, що працівники пенсійної галузі своєчасно забезпечили виплату соціальних гарантій для майже 17 тис. мешканців Лохвицького та Чорнухинського краю.

З 1 січня 2018 р. проведено перерахунки 4,2 тис. пенсій згідно
з ч.2 ст.28 Закону України “Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування”. Відтепер у людей, які досягають 65-річного віку та мають
30-35 років страхового стажу, переглядається розмір пенсій і встановлюються в розмірі не менше 40% мінімальної зарплати, що наразі відповідає 1489 грн. Завдяки цьому середнє підвищення пенсій для осіб, яким протягом кварталу перераховані пенсії, склало 46 грн.

З 1 квітня проведені масові перерахунки відповідно до ч.4 ст.42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Цей автоматичний перерахунок став щорічним на підставі змін, внесених до пенсійного законодавства наприкінці минулого року. Перерахунок стосується осіб, які після призначення або попереднього перерахунку пенсії продовжили працювати і від призначення/перерахунку минуло два роки. У рамках перерахунку за допомогою нової технічної програми автоматично обирався більш оптимальний варіант розрахунку для 4,1 тис. пенсіонерів - або розрахунок по стажу і заробітній платі, або лише по стажу. Пенсія осіб даної категорії підвищилась, в середньому, на 26 грн.

На виконання урядової постанови від 21 лютого 2018 року «Про перерахунок пенсій особам, звільненим з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» уповноважені органи силових міністерств та відомств - Міноборони, МВС, СБУ тощо – протягом двох місяців надавали до органів Пенсійного фонду України довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій.

Незважаючи на складність і специфіку перерахунків, які проводились “заднім числом” – з 1 січня 2018 року - працівники Пенсійного фонду Полтавщини завершили його упродовж місяця від початку надходження перших довідок та увійшли у число лідерів серед регіонів України за термінами та результатами проведення масових перерахунків пенсій колишнім військовослужбовцям. У результаті пенсійні виплати полтавських військовослужбовців зросли, в середньому, на 1460 гривень, а середня пенсія досягла 4260 грн., що на 1870 грн. вище середнього рівня трудової пенсії в області.

Зважаючи на вимоги пенсійного реформування, продовжує розвиватися   сервісна модель обслуговування громадян, у тому числі дистанційного: засобами Веб-порталу електронних послуг, електронної пошти, Контакт-центру Пенсійного фонду України.

Станом на 1 квітня налічується 810 користувачів Веб-порталу Пенсійного фонду. Протягом першого кварталу їх кількість збільшилась на 118 громадян.

Упродовж кварталу працівники об’єднаного управління Пенсійного фонду  розглянули 70 письмових звернень та запитів, надали близько 3 тис. консультацій, роз’яснень та інших послуг.

Крім суто пенсійних питань, не втрачають актуальності проблеми, пов’язані із наповненням бюджету коштами, адміністрування яких здійснюють органи Фонду. Комплексні заходи сприяли тому, що до пенсійного бюджету об’єднаного управління надійшло 27,2 млн. грн., завдяки чому планові завдання виконано в повному обсязі.

У рамках наповнення бюджетів усіх рівнів і пенсійного бюджету зокрема дедалі більше уваги приділяється проблемам легалізації заробітної плати та зайнятості. Протягом кварталу кількість застрахованих осіб зменшилася на 90 осіб і на 1 квітня становила 8,5 тис. осіб. А кількість застрахованих осіб, яким нараховується заробітна плата нижче встановленого законодавством мінімуму, навпаки, збільшилася 500 осіб і складає 790 осіб, або 9 % від загальної кількості застрахованих осіб.

На підставі аналітично–моніторингових досліджень персоніфікованих даних надано контролюючим органам інформацію щодо 88 страхувальників (по 3,4 тис. застрахованих особах), які порушують законодавчі вимоги про працю. Надана інформація сприяла додатковому залученню коштів і легалізації відносини у сфері зайнятості населення 21 особи.

Чимало зусиль докладають працівники Фонду для подальшої модернізації та захисту реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, у якому на всіх застрахованих осіб та одержувачів пенсійних виплат сформовано персональні облікові електронні картки з даними про трудові відносини, стаж, заробітну плату, сплату страхових внесків, пенсійні виплати та виплати за іншими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування. 

 

Чорнухинський сектор обслуговування громадян Лохвицького об’єднаного управління інформує.

Із 01 січня 2018 року набрали чинності нові законодавчі норми відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсії” від 03.10.2017 року, а саме:

1. Визначення права на призначення пенсії за віком відповідно до Закону 1058 з 01.01.2018 року.

Стаття 26 Закону 1058.

1.                     Право на призначення пенсії за віком за наявності необхідного стажу мають:

чоловіки після досягнення ними віку 60 років,

жінки після досягнення ними, зокрема:

58 років - які народилися з 1 квітня 1959 року по 30 вересня 1959 року;

     58 років 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1959 року по 31 березня 1960 року;

59 років - які народилися з 1 квітня 1960 року по 30 вересня 1960 року;

     59 років 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1960 року по 31 березня 1961 року;

        60 років - які народилися з 1 квітня 1961 року.

2.                     Наявність необхідного страхового стажу визначається на дату досягнення відповідного пенсійного віку та не залежить від вимоги статті Закону щодо тривалості страхового стажу на дату звернення за призначенням пенсії.

Тобто, страховий стаж, який дає право на призначення пенсії, визначається на дату досягнення пенсійного віку, а наявний страховий стаж - на дату звернення (страховий стаж обчислюється до місяця звернення за призначенням пенсії).

3.                     Якщо пенсійний вік виповнився до 01.01.2018 року, право на пенсію визначається за наявності страхового стажу не менше 15 років.

4.                     Починаючи з 1 січня 2018 року пенсії за віком після досягнення віку 60 років чоловіками та відповідного пенсійного віку жінками призначаються за наявності страхового стажу:

  з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року - не менше 25 років;

  з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - не менше 26 років;

  з 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року - не менше 27 років;

  з 1 січня 2021 року по 31 грудня 2021 року - не менше 28 років;

  з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - не менше 29 років;

  з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - не менше 30 років;

  з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - не менше 31 року;

  з 1 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року - не менше 32 років;

  з 1 січня 2026 року по 31 грудня 2026 року - не менше 33 років;

 з 1 січня 2027 року по 31 грудня 2027 року - не менше 34 років;        починаючи з 1 січня 2028 року - не менше 35 років.

З 01.01.2018 по 31.12.2018 пенсія призначається із застосуванням середньої заробітної плати за 2016 та 2017 роки та величини оцінки 1 року страхового стажу — 1%.

До моменту визначення середньої заробітної плати за 2016 та 2017 роки застосовується середня заробітна плата за 2014, 2015, 2016 роки — 3764.40грн.

Приклад 1.

За призначенням пенсії за віком 01.02.2018 року звернувся чоловік, 01.12.1957 року народження, продовжує працювати.

На дату звернення (01.02.2018) страховий стаж становить 15 років 2 місяці.

На дату досягнення особою 60-річного віку (01.12.2017) страховий стаж становить 15 років.

Право на призначення пенсії за віком в 60 років є.

Пенсія призначається з 02.12.2017 із застосуванням середньої заробітної плати за 2016 та 2017 роки та величина оцінки 1 року страхового стажу - 1%.

Приклад 2.

За призначенням пенсії за віком 01.05.2018 року звернувся чоловік, 01.12.1957 року народження. Продовжує працювати.

На дату досягнення особою 60-річного віку (01.12.2017) заявник має 15 років страхового стажу.

На дату звернення (01.05.2018) страховий стаж становить 15 років 2 місяці.

Право на призначення пенсії за віком є (на дату досягнення особою 60-річного віку страховий стаж становить 15 років).

Підвищення розміру пенсії за віком у разі відстрочки часу її призначення відповідно до ч.1 статті 29 Закону 1058 встановлюється з урахуванням страхового стажу, набутого:

після досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону 1058

та після набуття права на пенсію. Зазначені умови застосовуються одночасно.

Пенсія призначається з дати звернення - з 01.05.2018 року. Підвищення розміру пенсії за віком у разі відстрочки часу її призначення буде встановлено за наявності повного(их) місяця (ів) страхового стажу, починаючи з місяця, наступного за місяцем досягнення пенсійного віку.

Приклад 3.

За призначенням пенсії за віком 01.02.2018 року звернувся чоловік, 01.02.1958 року народження.

На дату досягнення особою 60-річного віку (01.02.2018) страховий стаж становить 24 роки 6 місяців.

На дату звернення (01.02.2018) страховий стаж становить 24 роки 6 місяців.

Право на призначення пенсії за віком в 60 років відсутнє.

Особа продовжує працювати.

Повторно звертається за призначенням пенсії за віком 01.08.2018 року.

Страховий стаж на дату звернення становить 25 років.

Право на призначення пенсії за віком є. Пенсія призначається з дати звернення - з 01.08.2018 року.

Приклад 4.

За призначенням пенсії за віком 01.06.2018 року звернулася жінка, 01.12.1959 року народження.

Відповідно до статті 26 закону вік виходу на пенсію після досягнення 58 років 6 міс., тобто після 01.06.2018р.

На дату звернення страховий стаж становить 24 роки 8 місяців.

На дату досягнення 58 років 6 міс. страховий стаж становить 24 роки 8 місяців.

Право на призначення пенсії за віком відсутнє.

Особа продовжує працювати.

Повторно звертається за призначенням пенсії за віком 01.12.2018 року.

На дату звернення особі виповнилося 59 років, страховий стаж становить 25 років 2 місяці.

Право на призначення пенсії за віком є. Пенсія призначається з дати звернення — з 01.12.2018 року.

 

Що ж робити коли  у людини немає 25 років необхідного страхового стажу з 01.01.2018 року по 31.12.2018 року?  Тоді настає дія наступних норм законодавства:

5.                    За відсутності страхового стажу, зазначеного в пункті 4 статті,  пенсії за віком призначаються після досягнення віку 63 роки за наявності страхового стажу:

            по 31 грудня 2018 року - від 15 до 25 років;

            з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року- від 16 до 26 років;

            з 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року - від 17 до 27 років;

            з 1 січня 2021 року по 31 грудня 2021 року - від 18 до 28 років;

            з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - від 19 до 29 років;

            з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - від 20 до 30 років;

            з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - від 21 до 31 року;

            з 1 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року - від 22 до 32 років;

            з 1 січня 2026 року по 31 грудня 2026 року - від 23 до 33 років;

            з 1 січня 2027 року по 31 грудня 2027 року - від 24 до 34 років;

            починаючи з 1 січня 2028 року - від 25 до 35 років.

6.                    За відсутності страхового стажу, зазначеного в пунктах 4, 5 , пенсії за віком призначаються після досягнення віку 65 років за наявності страхового стажу:

              з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - від 15 до 16 років;

              з 1 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року - від 15 до 17 років;

              з 1 січня 2021 року по 31 грудня 2021 року - від 15 до 18 років;

              з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - від 15 до 19 років;

              з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - від 15 до 20 років;

              з 1 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року - від 15 до 21 року;

              з 1 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року - від 15 до 22 років;

              з 1 січня 2026 року по 31 грудня 2026 року - від 15 до 23 років;

              з 1 січня 2027 року по 31 грудня 2027 року - від 15 до 24 років;

              починаючи з 1 січня 2028 року - від 15 до 25 років.

 

Приклад 4.

За призначенням пенсії за віком 01.02.2018 року звернувся чоловік, 01.02.1958 року народження, не працює.

На дату звернення (01.02.2018) страховий стаж становить 15 років.

На дату досягнення особою 60-річного віку (01.02.2018) страховий стаж становить 15 років.

Право на призначення пенсії за віком в 60 років відсутнє (немає 25 років страхового стажу).

Особа не працює.

Повторно звертається за призначенням пенсії за віком 01.02.2021 року.

На дату звернення особі виповнилось 63 роки, страховий стаж становить 15 років.

Право на призначення пенсії за віком в 63 роки відсутнє (необхідно  від 18 до 28 років страхового стажу).

Особа не працює.

Повторно звертається за призначенням пенсії за віком 01.02.2023 року.

На дату звернення особі виповнилося 65 роки, страховий стаж станогвить 15 років.

Право на призначення пенсії за віком є (необхідно від 15 до 20 років страхового стажу). Пенсія призначається з наступного дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку (65 років), а саме з 02.02.2023 року.

Приклад 5.

За призначенням пенсії за віком 01.04.2018 року звернувся чоловік 01.02.1958 року народження, продовжує працювати.

На дату звернення (01.04.2018) страховий стаж становить 25 років.

На дату досягнення особою 60-річного віку (01.02.2018) страховий стаж становить 24 роки 10 місяців.

Право на призначення пенсії за віком є. Пенсія призначається з дати звернення - з 01.04.2018 року.        

 

Тепер розглянемо питання про зарахування стажу людині, яка працювала приватним підприємцем, особі, яка проходили військову службу  та інше.

7.                    Відповідно до п. 3.1 розділу XV «Прикінцеві положення» Закону 1058 до страхового стажу для визначення права на призначення пенсії згідно із статтею 26 Закону 1058 включаються періоди:

1) ведення підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування, а також із застосуванням фіксованого податку:

а) з 1 січня 1998 року по 30 червня 2000 року, що підтверджуються довідкою про реєстрацію як суб'єкта підприємницької діяльності (нова категорія);

б) з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2017 року, за умови сплати страхових внесків (єдиного внеску) незалежно від сплаченого розміру (крім випадків звільнення від сплати єдиного внеску) (нова категорія ).

      2) проходження військової служби у період з 01 січня 2004 по 31 грудня 2017 року включно (нова категорія );

       3) перебування у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами з 1 січня 2004 року по 30 червня 2013 року (нова категорія );

    4) перебування у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею шестирічного віку у період з 1 січня 2004 року по 31 грудня 2004 року (нова категорія ).

      Періоди стажу з зазначеними новими категоріями не враховуються при обчисленні розміру пенсії згідно статті 27 (коефіцієнт стажу), визначенні мінімального розміру пенсії (наявність 35 років для чоловіків та 30 років для жінок), доплати за понаднормовий стаж, при встановленні мінімальної пенсії на рівні 40% мінімальної зарплати (наявність 35 років для чоловіків та 30 років для жінок), та пропорційного мінімального розміру пенсії відповідно до статті 28 Закону 1058.

   Періоди стажу з зазначеними новими категоріями встановлюються виключно при призначенні пенсії/переведенні на пенсію за віком.

Приклад

Чоловік, дата народження 01.02.1958 року, 60 років виповнюється 01.02.2018р.

Дата звернення за призначенням пенсії за віком - 01.02.2018 року.

На дату звернення страховий стаж становить 36 років (в тому числі за 2 роки одноразова сплата єдиного внеску).

На дату виповнення 60 років страховий стаж становить 36 років (в тому числі за 2 роки одноразова сплата єдиного внеску).

Право на призначення пенсії за віком в 60 років є.

З 2.02.2018

Розмір призначеної пенсії з урахуванням ст.27 за 36 років стажу

Не має права на встановлення мінімального розміру пенсії та понаднормового стажу- страхового стажу для визначення права менше 35 років. Має лише  34 роки (36-2).

З 2.02.2023 (особі виповниться 65 років)

Розмір призначеної пенсії з урахуванням ст. 27 - 817,45грн.

Мінімальний розмір пенсії за віком в пропорційному розмірі - 1410,51грн. (1452/420х408), де  1452,00 — мінімальний розмір пенмії для непрацюючих пенсіонерів , 420= 35р х12 місяців, а 408= 34р х12м.

Не має права на встановлення мінімального розміру пенсії на рівні 40% заробітної плати та понаднормового стажу - страхового стажу не менше 35 років бо має лише 34 роки (36-2)

Доплата до мінімального розміру пенсії ст. 28 - 593,06грн.

Загальний розмір пенсії за віком — 1410,51грн.

 

Ми розглянули  як зараховується стаж, а от який розмір  пенсії матиме людина- розберемо.

Визначення мінімального розміру пенсії за віком (стаття 28 Закону 1058).

1. Мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, станом на 01.01.2018 - 1452 грн.

2. За кожний повний рік страхового стажу понад 35 років чоловікам і 30 років жінкам пенсія за віком збільшується на 1 відсоток розміру пенсії, обчисленої відповідно до статті 27 цього Закону, але не більш як на 1 відсоток мінімального розміру пенсії за віком. Наявний в особи понаднормовий страховий стаж не може бути обмежений.

3. 3 1 січня 2018 року для осіб, які досягай віку 65 років, мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється в розмірі 40 відсотків мінімальної заробітної плати (в 2018 році - 3723 грн.), визначеної законом про Державний бюджет України на відповідний рік, але не менше прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

          4.  За наявності страхового стажу менше 35 років у чоловіків та 30 років у жінок, мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі, пропорційному до наявного страхового стажу, виходячи з прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

               Для пенсій, призначених після 1 січня 2018 року, мінімальний розмір пенсії за віком виплачується після досягнення особою віку 65 років. До досягнення 65 років пенсія визначається за формулою, наведеною в статті 27 Закону, розмір пенсії до виплати не менше прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. На сьогодні відповідно до прийнятого бюджету на 2018 рік це сума  1452,00 грн.

5. Період, за який проведено одноразову сплату єдиного внеску (нова категорія) враховується при обчисленні розміру пенсії згідно статті 27 Закону 1058 та не враховується при визначенні мінімального розміру пенсії за віком, доплати за понаднормовий стаж, при встановленні мінімальної пенсії на рівні 40% мінімальної зарплати, та при обчисленні розміру пенсії пропорційно до наявного страхового стажу.

 

ІV. Визначення максимального розміру пенсії за віком

      З 01.01.2018 року максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) на рівні десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність - 13730 грн.

Приклад 1.

Чоловік, дата народження 01.02.1958 року народження, 60 років виповнюється 01.02.2018р.

Дата звернення за призначенням пенсії за віком - 01.02.2018 року.

На дату звернення страховий стаж становить 25 років.

На дату досягнення 60 років страховий стаж становить 25 років.

Право на призначення пенсії за віком в 60 років є.

З 2.02.2018

Розмір призначеної пенсії з урахуванням ст.27 — 817,45грн.

Не має право на встановлення мінімального розміру пенсії - страхового стажу менше 35 років - 25 років

Розмір щомісячної адресної допомоги  — 555,55грн.

Загальний розмір пенсії за віком — 1373грн.

З 2.02.2023 (особі виповниться 65 років)

Розмір призначеної пенсії з урахуванням ст. 27 — 817,45грн.

Мінімальний розмір пенсії за віком в пропорційному розмірі - 1037,14грн. (1452/420х300)

Доплата до мінімального розміру пенсії ст.28 -219,69

Розмір щомісячної адресної допомоги  - 335,86грн.

Загальний розмір пенсії за віком - 1373грн.

Права на встановлення мінімального розміру пенсії на рівні 40% мінімальної заробітної плати не має, оскільки відсутній необхідний стаж 35 років.

Приклад 2.

Чоловік, дата народження 01.02.1958 року, 60 років виповнюється 01.02.2018р.

Дата звернення за призначенням пенсії за віком - 01.02.2018 року.

На дату звернення страховий стаж становить 36 років (в тому числі за 2 роки одноразова сплата єдиного внеску).

На дату виповнення 60 років страховий стаж становить 36 років (в тому числі за 2 роки одноразова сплата єдиного внеску).

Право на призначення пенсії за віком в 60 років є.

З 2.02.2018

Розмір призначеної пенсії з урахуванням ст.27 - 817,45грн. За 36 років стажу

Не має права на встановлення мінімального розміру пенсії та понаднормового стажу- страхового стажу для визначення права менше 35 років, а маємо лише  34 роки (36-2).

Розмір щомісячної адресної допомоги  - 555,55грн. (1373,00 — 817,45)

Загальний розмір пенсії за віком - 1373грн.

З 2.02.2023 (особі виповниться 65 років)

Розмір призначеної пенсії з урахуванням ст. 27 - 817,45грн.

Мінімальний розмір пенсії за віком в пропорційному розмірі - 1410,51грн. (1452/420х408), де 1452 — мінімальний розмір пенмії для непрацездатних осіб, 420= 35 років   х  12 місяців, 408= 34р х 12м.

Не має права на встановлення мінімального розміру пенсії на рівні 40% заробітної плати та понаднормового стажу - страхового стажу не менше 35 років - 34 роки (36-2)

Доплата до мінімального розміру пенсії ст. 28 - 593,06грн.

Загальний розмір пенсії за віком - 1410,51грн.

Приклад 3.

Чоловік, дата народження 01.02.1958 року, 60 років виповнюється 01.02.2018р.

Дата звернення за призначенням пенсії за віком - 01.02.2018 року.

На дату звернення страховий стаж становить 40 років (в тому числі за 2 роки одноразова сплата єдиного внеску).

На дату виповнення 60 років страховий стаж становить 40 років (в тому числі за 2 роки одноразова сплата єдиного внеску).

Право на призначення пенсії за віком в 60 років є.

З 2.02.2018

Розмір призначеної пенсії з урахуванням ст. 27 - 817,45грн. За 40 років стажу

Є право на встановлення мінімального розміру пенсії та понаднормового стажу - страхового стажу для визначення права більше 35 років - 38 роки (40-2)

Мінімальний розмір пенсії за віком - 1452грн.

Доплата до мінімального розміру пенсії ст. 28 - 634,55грн.

Доплата за 3 роки понаднормового стажу ст. 28 - 24,52грнн.

Загальний розмір пенсії за віком - 1476,52грн.

З 2.02.2023 (особі виповниться 65 років)

Розмір призначеної пенсії з урахуванням ст. 27 - 817,45грн.

Є право на встановлення мінімального розміру пенсії на рівні 40% заробітної плати та понаднормового стажу - страхового стажу для визначення права більше 35 років — 38 роки (40-2)

Мінімальний розмір пенсії на рівні 40% заробітної плати - 1489.20грн. (3723х40%)

Доплата до мінімального розміру на рівні 40% заробітної плати - 671,75грн.

Доплата за 3 роки понаднормового стажу ст. 28 - 24,52грн.

Загальний розмір пенсії за віком — 1513,72грн.

 

Більш детальну інформацію  ви можете отримати  звернувшись до працівників Пенсійного фонду, зателефонувати за номером гарячої  лінії - 5 23 93 або передплатити газету “Пенсійний кур’єр” в будь якому відділенні поштового зв’язку ( індекс 06840).

 

Єдиний внесок – не менше 352 грн.

До уваги фізичних осіб-підприємців!

 

Відповідно до змін у чинному законодавстві,  з 1 січня 2017 року фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та віднесені до першої групи платників єдиного податку, зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за місяць у сумі не менше 0,5 мінімального страхового внеску.

У 2017 році мінімальний страховий внесок для фізичних осіб підприємців становить 704,0 грн. на місяць (3200*22 %).

Отже, для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до першої групи платників єдиного податку, обов’язковою є сплата єдиного внеску у сумі не менше 352 грн на місяць.

Водночас, для зарахування періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу як повний місяць, необхідно сплатити єдиний внесок у сумі не меншій ніж мінімальний страховий внесок, тобто 704,0 гривні.

У разі сплати єдиного внеску у сумі 352 грн. за місяць страховий стаж буде зараховано пропорційно, а саме 0,5 місяця, що в подальшому може вплинути на визначення права на пенсію за віком та розмір майбутньої виплати.

Подбайте про своє майбутнє уже сьогодні!

 

Начальник Лохвицького об’єднаного

управління Пенсійного фонду України

Полтавської області                                                                                                                              Т.І.Шамкало  

 

Порядок виплати пенсій за січень 2017 року

 

Лохвицьке об’єднане управління ПФУ Полтавської області повідомляє , що 21 грудня, Уряд на своєму засіданні прийняв постанову „Деякі питання виплати пенсій”. Мінсоцполітики розробило проект акта з метою забезпечення своєчасної виплати пенсій з урахуванням святкових і вихідних днів у січні 2017 року.

Зокрема, згідно з прийнятим рішенням фінансування та виплату пенсій одержувачам через їхні поточні рахунки в банках (з датами виплати по 15 січня 2017 року включно) та через національного оператора поштового зв’язку (з датами виплати по 10 січня 2017 року включно) буде проведено в грудні 2016 року в межах коштів, передбачених бюджетом Пенсійного фонду України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2016 року № 190.

Реалізація акта не потребуватиме додаткових коштів із Державного бюджету України.

          Додаток : презентаційні  матеріали.

  Механізм збільшення  пенсій  з 1 грудня 2016 року

   та інші  актуальні  питання  пенсійного  забезпечення

 

 

Працює  ВЕБ-портал електронних послуг  Пенсійного фонду

            З метою покращення якості та оперативності обслуговування громадян Пенсійний фонд України розробив веб-портал електронних послуг, забезпечуючи надання органами Пенсійного фонду України послуг в електронному вигляді.      

              Адреса веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України:  http://portal.pfu.gov.ua

 

            Однією із важливих функцій веб-порталу є можливість громадянина контролювати дані щодо заробітної плати (доходу),  якими про нього відзвітовано до Пенсійного фонду його роботодавцем, а також стан сплати страхових внесків до Фонду. Адже розрахунок пенсії проводиться відповідно до даних облікової картки громадянина, накопичених із липня 2000 року.

            На веб-порталі Пенсійного фонду України роботодавець зможе проконтролювати стан розрахунків з Пенсійним фондом за своїми зобов’язаннями, проконтролювати надходження електронної звітності, подати заяву/скаргу до Пенсійного фонду та відслідкувати стан її розгляду.

            Пенсіонер матиме доступ до інформації, в якій станом на поточну дату зазначатиметься у відповідності до якого закону йому призначена пенсія, вид пенсії, сума призначеної пенсії з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та  інших доплат до пенсії, встановлених законодавством.

             Отримати цю інформацію можна  не відвідуючи управління Пенсійного фонду. Особиста участь потрібна лише при реєстрації. Такий спосіб отримання інформації безумовно є зручнішим, ніж особистий візит до Пенсійного фонду.

            Для захисту персональних і конфіденційних даних прийнято певні міри. Підписуючи заяву про доступ до веб-порталу, громадянин тим самим дає згоду на отримання такої інформації засобами веб-порталу.

            Щоб сторонні люди не змогли скористатися вашим даними, інформація буде знеособленою, по якій неможливо буде ідентифікувати особу. Виписки надходитимуть без зазначення прізвища, імені та по-батькові, без ідентифікаційного коду чи даних паспорта. Тобто лише Ви знатимете, що це таке і для чого. Якщо ж якимось чином дані попадуть у сторонні руки, вони нічого не зможуть ідентифікувати.

           Також інформація надходитиме у такому вигляді, що її неможливо буде скопіювати чи роздрукувати. Це теж робиться з метою захисту даних.

        Крім того на порталі розміщено великий об’єм довідкової інформації:

·        тексти різних законодавчих актів у сфері пенсійного забезпечення та сплати єдиного  внеску;

·        графіки прийому громадян керівництвом Пенсійного фонду – центрального і районного рівня;

·        адреси і телефони управлінь Пенсійного фонду;

·        зразки заяв, бланків та інших документів, які можна  роздрукувати, заповнити дома і вже заповненими принести до управління Пенсійного фонду.

Як зареєструватись:

·        потрібно прийти до Лохвицького об’єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області за адресою: Полтавська обл., смт. Чорнухи, вул. Центральна, 30, каб.18, заповнити відповідну заяву (її теж можна роздрукувати з веб-порталу, заповнити вдома і принести готову до УПФУ), маючи при собі паспорт та ідентифікаційний код;

·        для реєстрації юридичних осіб потрібно мати документ, що посвідчує належність до цієї організації;

·        Вам видадуть розписку про отримання заяви, а також реєстраційний код;

·        зайшовши на веб-портал, Ви вводите цей код, вибираєте собі логін та пароль, вказуєте адресу електронної скриньки, на яку приходитимуть відповіді від Пенсійного фонду;

·        на вказану Вами електронну скриньку прийде лист – повідомлення  про підтвердження реєстрації на веб-порталі.

            Скористайтеся перевагами, які надає веб-портал електронних послуг, вже зараз та заздалегідь потурбуйтеся про свою майбутню пенсію.

 

Головний спеціаліст сектору ВЕРПІАС                                                                             Діденко О.І.

Головний спеціаліст сектору ВЕРПІАС                                                                             Буряк Р.М.

Тел.  5-14-54     

 

 

Про результати роботи з питань запобігання та виявлення корупції в Лохвицькому об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Полтавської області за 9 місяців 2016 року  

 

     На виконання Програми Пенсійного фонду України щодо впровадження антикорупційних заходів на 2016 рік, затвердженої наказом Пенсійного фонду України від 14.03.2016 № 25, в Лохвицькому об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Полтавської області видано наказ від 1.04.2016 року №6 «Про впровадження антикорупційних заходів на 2016 рік», яким визначено уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції в управлінні та попереджено керівників  струкутрних підрозділів про персональну відповідальність щодо виконання заходів.

Метою антикорупційної програми Пенсійного фонду України є:

-     своєчасне виявлення, усунення та мінімізація корупційних ризиків під час реалізації функцій;

-     створення механізмів запобігання виникненню, виявлення та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності працівників;

-     поширення інформації про програми антикорупційного спрямування, впровадження у роботу.

Пріоритетним напрямом роботи в об’єднаному управлінні є проведення роз’яснювальної роботи серед державних службовців та претендентів на заміщення вакантних посад, яка спрямована на формування достатніх знань з антикорупційного законодавства, неухильного дотримання його вимог та обмежень. Протягом 9 місяців 2016 року в об’єднаному управлінні проведено 5 семінарів де розглянуті питання спрямовані на підвищення особистої , дисциплінарної та матеріальної відповідальності кожного за додержанням законів, збереженням державного майна, недопущення використання своїх повноважень у корисних цілях. З метою якісного добору кадрів в управлінні  адміністратор конкурсу пройшов технічне навчання та пробне тестування з питань антикорупційного законодавства та державної служби.

Для забезпечення відкритості та прозорості діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави перевірено своєчасність подання, правильність та повноту заповнення 42 декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік.

Управління постійно впроваджує методи обслуговування громадян та обробки пенсійної документації на базі централізованих інформаційних технологій, з метою унеможливлення підготовки документів про призначення (перерахунок) пенсій спеціалістами управління, які безпосередньо здійснюють прийом громадян.

       Спеціалісти громадської приймальні надають громадянам консультації з питань, що належать до компетенції управління, довідки, а також приймають заяви на про призначення (перерахунок) пенсій. Всі прийняті документи передаються до відділів з питань призначення та перерахунку пенсій для безпосереднього опрацювання. Такий розподіл функціональних обов’язків унеможливлює та значно знижує потенційні корупційні ризики.

       Крім того, в громадській приймальні управління та на особистих прийомах у керівництва управління проводяться опитування та анкетування громадян щодо оцінки діяльності управління. Так, в серпні місяці опрацьовано 285 анкет з громадської думки відвідувачів громадської приймальні стосовно якості їх обслуговування.

        На інформаційному стенді, призначеному для висвітлення діяльності управління по запобіганню корупції розміщено затверджений План заходів з реалізації Програми Пенсійного фонду України щодо впровадження антикорупційних заходів на 2016 рік, звіт про його виконання та алгоритм дій при виявленні ознак корупції у діях працівників управління.

        За 9 місяців 2016 року до управління не надходило повідомлень від громадян щодо можливих корупційних правопорушень з боку службовців управління.

        З метою оцінки виконання покладених функцій на управління, обговорення підсумків роботи управління проведено акетування з вивчення громадської думки щодо роботи управління у сфері запобігання та протидії корупції. Опрацьовано 68 анкет.

        Управління постійно забезпечує доступ громадськості до ознайомлення з публічною інформацією, яка отримана,створена або знаходиться у володінні управління, у тому числі у формі відкритих даних, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21.10. 2015 № 835 "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі  відкритих даних".

  Також, управління забезпечує оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої Законом України «Про здійснення державних закупівель» та Законом України «Про відкритість використання публічних коштів» у встановленому порядку.

       За допомогою Єдиного веб-порталу використання публічних коштів  «Є-Дата» забезпечено в установленому порядку оприлюднення інформації про закупівлі товарів, робіт і послуг та використання коштів об’єднаного управління управління.

       Для підвищення рівня автоматизації функціональних процесів та інформаційно-технічного забезпечення, зменшення впливу «людського фактора» здійснюються роботи з модернізації прикладних підсистем програмного забезпечення обліку сплати платежів, опрацьовуються зміни до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

       Забезпечувався постійний контроль за додержанням посадовими особами антикорупційного законодавства, зокрема щодо суміщення  та сумісництва з іншими видами діяльності та обмеження щодо спільної роботи близьких осіб. З цією метою до особових справ працівників управління – державних службовців долучені інформаційні повідомлення стосовно працевлаштування та роботи в управлінні Фонду близьких їм осіб.

       До спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції повідомлень про корупційні правопорушення працівників управління не надходило.

        В звітному періоді здійснювався постійний контроль за формуванням потреби та здійсненням фінансування пенсійних виплат з метою недопущення надання переваг при спрямуванні коштів на об’єкти з виплати та доставки пенсій.

       Протягом звітного періоду державні службовці об’єднаного управління до відповідальності за вчинення корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень не притягувались.                                                                                                                                   

  Головний спеціаліст сектору персоналу та організаційно-інормаційної роботи В.Кірічевська    

 

 

Легальна заробітна плата – впевненість в завтрашньому дні

   

 

Сплата страхових  та єдиного внесків, детінізація доходів,  легалізація зайнятості населення є одним із пріоритетних напрямків роботи, що стоять на порядку денному перед працівниками  Пенсійного фонду України.

            Наймаючись на роботу, громадянам слід пам’ятати, що заробітна плата, яка виплачується у «конвертах» – це тимчасове благо, яке має негативні наслідки для самого працівника. Це, перш за все, ризик залишитися без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії та здійсненні перерахунків пенсій у подальшому.

Особа, яка працює неофіційно, при отриманні травми не може розраховувати на виплату їй лікарняних та інших обов’язкових виплат.

Отже при влаштуванні на роботу потрібно офіційно укласти з роботодавцем договір, де передбачена гарантія оплати праці найнятого працівника, а разом з тим і відрахування до фондів, які дають змогу обраховувати в тому числі  і стаж для призначення майбутньої пенсії.

На жаль, часто трапляється так, що найманий працівник навіть не здогадується про те, що він офіційно не оформлений і його заробітна плата не декларується роботодавцем. На сьогодні автоматизована система персоніфікованого обліку надає можливість кожному працюючому особисто в будь-якому  управлінні Пенсійного фонду України одержати інформацію щодо нарахованого заробітку, щомісячного розміру сплачених внесків та про розмір страхового стажу. 

На сьогодні наявні великі втрати пенсійного бюджету від заробітної плати, яка виплачується  «в конвертах». Тому дуже важливо, щоб працівники отримували заробітну плату  офіційно, бо саме у такому випадку вони є соціально захищеними.

Необхідно зазначити, що з 1 січня 2016 року відбулися істотні зміни в законодавстві щодо сплати єдиного соціального внеску, який з січня 2016- зменшився, і для всіх страхувальників становить 22%,  що дає змогу поліпшити ситуацію із легалізацією заробітної плати та робочих місць, провести детінізацію економіки.

При цьому, працівники підприємств будь-які внески до Пенсійного фонду із своєї зарплати взагалі не будуть сплачувати, ці платежі проводяться  виключно лише роботодавцем. Зменшення ставки єдиного внеску, жодним чином не впливає на механізм обчислення і розмір пенсії майбутніх пенсіонерів.

Крім того, дистанційно, не виходячи з дому чи офісу, можна скористатися Веб-порталом електронних послуг Пенсійного фонду України та ознайомитися зі своїми персональними даними в реєстрі застрахованих осіб. Для реєстрації на порталі необхідно подати до управління Фонду заяву відповідного зразка. При наданні заяви кожен отримає пам’ятку реєстрації користувача ВЕБ-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України.

Розмір пенсії людини, як і раніше, залежить від трьох чинників - тривалості страхового стажу, розміру заробітної плати та повноти сплати єдиного внеску. Ставка єдиного внеску, хоч би якою вона не була, безпосередньо не впливає на пенсію. Головне – щоб внесок був сплачений роботодавцем у повному обсязі.

Також у 2016-му році збільшено максимальну величину бази нарахування єдиного внеску з 17-ти до 25-ти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом, на яку нараховується єдиний внесок. Відповідно це становить: з 01.01.2016 - 34 450 грн. (1378 грн.х25), з 01.05.2016 - 36 250 грн. (1450 грн.х25), з 01.12.2016 - 38750 грн. (1550 грн. х 25).

Метою даного рішення є стимулювання осіб, що наразі мають надвисокі заробітки, до легалізації власних прибутків, адже збільшення зазначеного вище показника позитивним чином вплине на розмір майбутньої пенсії, максимальний розмір якої у 2016 році не може перевищувати 10740 грн.

Працівники Пенсійного фонду проводять активну інформаційно- роз’яснювальну роботу серед населення району. Листівки, буклети, пам’ятки роботодавця, зустрічі в колективах, семінари, виступи на радіо та статті в газеті «Нова праця», виїзні прийоми, роз’яснення на особистих прийомах- все направлено для обізнаності громадян.

Тож, укотре нагадуємо громадянам, що тільки офіційне оформлення трудових відносин  дає змогу відчувати себе соціально захищеним, а роботодавцям – стабільний фінансовий достаток,  бюджети  ж соціальних фондів матимуть стабільні надходження для своєчасного фінансування страхових виплат.

 

Головний спеціаліст Лохвицького об’єднаного  управління Пенсійного фонду України Полтавської області                                  Г.В.Мокієнко/

Наверх ↑